måndag 18 april 2011

Mediababe och framgång!


I det senaste numret av Cosmopolitan kan vi läsa en intervju med Jacqueline Kothbauer, kommunikationsstrateg och författare, som skrivit boken Mediababe.
Jag har haft förmånen att bli vän med Jacqueline via Facebook och bloggen och kommer få träffa henne den 29 april då hon kommer till Västerås och föreläser. Så tillsammans med Ulrika Gabriel och Fitnessjossan ska vi fixa en suverän föreläsning för Jacqueline med många åhörare.

I den här artikeln, Bli en smart mediababe, ger Jacqueline Kothbauer oss 5 tips för att nå framgång med sociala medier. Med framgång menas här till exempel att få ett jobb, sprida ditt CV, boosta din karriär och att nå dina mål.
Jag brinner ju för ämnet framgång och har skrivit en artikel om det på Företagande.se som heter just Din unikhet som framgångsfaktor! och jag föreläser även om ämnet. På bilden under ser ni mig tysta publiken inför min föreläsning på Kvinnor i Fören!




Jacqueline Kothbauer är en energisk och inspirerande person med stor kunskap om sociala medier och kommunikation och får ni möjligheten så rekommenderar jag verkligen er att gå och lyssna på en föreläsning med henne.
Framgång låter så stort men för mig handlar det om att nå sina mål, att leva ett rikt liv, att känna glädje i vardagen och på sitt arbete helt enkelt att vara helt nöjd med sitt liv.
Idag har jag lämnat iväg en artikel för publicering med titeln: "För att nå dina mål - använd din unikhet som framgångsfaktor". Ni kommer få läsa den sedan när den är publicerad. Och den artikel jag håller på med just nu handlar om att fokusera för att nå sina mål, den kommer publiceras på Företagande.se.

4 kommentarer:

  1. Cecilia, du är en av de som gör mig stolt varje morgon när jag går upp. Jag blir otroligt inspirerad av din energi och vilja att förverkliga dina drömmar. Ser så fram emot att få träffas i Västerås den 29 april och skall pinna på så att jag hinner göra en anmälningslänk bussnart. Dessutom är jag GRYMT nyfiken på intervju med dig i Topp&Hälsa. Jag träffade nämligen Challe Lundholm, förra chefredaktören häromdagen, och nämnde dig. Superkul att se dina framgångar...vilket i och för sig är ganska naturligt. Du är ju faktiskt proffs på framgång.

    Många kramar till dig
    Jacqueline Kothbauer

    SvaraRadera
  2. Lät som en intressant föreläsning. Synd att det är så långt bort
    KRam Maria

    SvaraRadera
  3. Nu har jag valt en vinnare av veckans blogg! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...