måndag 25 juli 2011

Närvaro i nuet! Bloggmaraton, Inlägg 5 av 48!

Bloggmaratonet fortsätter i det här inlägget om mindfullness och närvaro i nuet. Jag tar tacksamt emot tips och önskemål på ämnen att skriva om under den här utmaningen. 

Ett önskemål som jag fått från  Fröken Hulda: Mitt senaste inlägg handlar om att leva i nuet och mindfulness. Kanske nåt du kan hänga på?

Det kan jag absolut så här tänkte jag tipsa om en gratis  e-kurs i mindfullness och ge er ett suveränt tips för att bryta tankar och bli närvarande i nuet.

Gummisnoddstricket!

När jag föreläser om att vända en negativ tankespiral mot en positiv tankespiral så brukar jag dela ut gummisnoddar till åhörarna. Sedan får de sätta gummisnodden på handleden och varje gång de tänker en negativ tanke så snärtar de till med gummisnodden så det svider.

Sätt en gummisnodd runt din handled och varje gång du tänker en negativ tanke så snärtar du till med gummisnodden och sedan byter du ut den negativa tanken mot en positiv!

Ge gärna gummisnoddar till dina kolleger och ta med dom i en härlig utmaning!

En av mina läsare och bloggkollega, Fröken Hulda har skrivit om hur gummisnodden fungerar för henne på sin blogg HÄR och HÄR, så gå gärna in och läs hennes härliga inlägg!

E-kurs i Mindfullness som jag rekommenderar!
E-kursens syfte är att öka medvetenheten om oss själva och att möta dig själv med större öppenhet, nyfikenhet och medkänsla. Nyckelorden är närvaro och medvetenhet! Du får genom kursen möjlighet att träna dig i ett nytt förhållningssätt till livet!

Anmäl dig e-kursen HÄR!

E-kursen är gratis och kommer i din mail vilket innebär att du inte är bunden till speciella tider utan kan följa kursen när du har tid. Det jag hittills har fått ut av kursen är nya, härliga insikter och ett större lugn. En eftertänksamhet har väckts inom mig vilket leder mig till nya tankar och idéer.

På min facebook-sida "Klokegård-Designa Ditt Liv!" kan du följa mina privata  tankar under den här bloggutmaningen så gå gärna in och gilla sidan HÄR!

4 kommentarer:

  1. Det har gjort sen du skrev om det tidigare.. Men lagt ifrån mej det . På mä't igen!!?? puh..

    SvaraRadera
  2. Det där gumminsnodds-tricket var kul! den skall jag köra från och med imorgon! :) Lätt och smidigt! Kraaam

    SvaraRadera
  3. Gummibandet är en gammal goding som jag använt mig av många gånger ;)

    E - kursen är just påbörjad!

    Nu rockar jag med dig här hemma!

    Kram Anna ღ

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig hört talas om Gummisnoddstricket, men jag förstår att det fungerar och är allra redan utrustad med ett sådant!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...